8 dagar kvar!

Hoho, finns det några snälla läsare här? Haha, ett misslyckat försök att låta som någon slags "bloggar-tomte".. :-]
Idag har jag iallafall hunnit med en hel del! Har varit i skolan, varit med Emma en stund, åkt till stallet, kollat på bonde söker fru (VIKTIGAST PÅ TV JUST NU, HALLÅ?!) och slagit in fler julklappar! Har räknat ut att det endast fattas 3 julklappar, sen är jag klar med julklappshandlingen för detta år! Nästa år ska jag börja mer i tid har jag bestämt. Typ i oktober eller något, tror inte jag kommer hålla det men försöka går ju? Haha :-)
Det har även snöat idag! Jag har varit glad som 17 över det hela dagen, och min oro att få en snölös vinter är som bortblåst! Jag längtar tills vi åker iväg på skidsemester, jag är en riktig "slalo-man" haha. Hur kan man inte älska att åka slalom?! Och stanna mitt i backen för en kopp kaffe, livet ju! Men i några få veckor till får jag drömma, nu är det julen som väntar. Hittade min önskelista från förra året nyss, det låg i mitt skåp i skolan *tummen upp*. Vad gjorde den där? Det kan man ju undra, haha. Men det var faktiskt inte 4 A4 som alla säger, faktiskt bara 2 eller 3 ;-) :-D

Nu ska jag sooooooova, annars orkar jag inte med morgondagen. Tur att mamma var vaken imorse, annars hade jag nog sovit till 11.....

Ha det bra!



/ A


Kommentarer
Postat av: Annelie

Ho Ho Ho ... !!

När jag var yngre var jag som dig Amanda, handlade alltid julklappar sent men numera är jag ute i tid och det är så skönt att slippa stressa. Alla julklappar samt julmat är inhandlat. Vi har bara några paket till som ska slås in bara :)



Visst är det härligt med SNÖ! Den är både upplysande och gnistrande vacker ***



För några år sedan körde jag en morgontur med buss via Östansjö. Klockan var runt 06 och det var alldeles vindstilla ute. Trots att det var mörkt lyste snön upp. Under natten hade det snöat ytterligare och nu låg snön som puder på vägen. Vägen var smal och kurvig. Det var vitt så långt ögat kunde nå, det enda som rörde sig var snön som yrde bakom min buss när jag kom körandes. Några få hus var "vakna" och det lyste från ljusstakarna i fönstrena. Det var sååå otroligt vackert, en glädjekänsla spreds sig i hela min kropp.. :)



Den där glädjekänslan finns inuti mig nu, det ska bli så himla roligt att du och våra andra tonåringar kommer upp hit till oss på juldagen. Det ser vi verkligen fram emot :))



Ha det så gott,

vi ses snart Amanda.

kram

2009-12-18 @ 13:05:53
Postat av: Amanda

Snö är inte alltid hemskt, kan ju också, som du säger, vara otroligt fint!

Vi ses snart :-)

2009-12-19 @ 20:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0