Juldagen?

Alltså, en fråga. Varför heter den juldagen när det är dagen efter jul? Det borde heta dagen-efter-jul, eller? Haha, jag och mina funderingar alltså.. :-(

Iallafall, sitter i skogen med ett ljusbord i knäet. Jissesamalia vilken bra jul detta varit. Och än är den inte slut för min del. Imorgon ska jag fira med farmor, sen tillbaka till pappa och bara ta det lugnt med en kopp kaffe. Jadu, även fast jul är en av dom bästa högtiderna känner man sig ganska trött efteråt. Liksom, typ 4 dagar som bara innehållit julfirande? Jaja, jag ska inte klaga. Är hur nöjd som helst med allt, och det bästa är ju faktiskt att borlänge fick en snöig jul! :-)

Nej, nu orkar jag inte blogga. Hejdå på er

/ A

Kommentarer
Postat av: P

Typ 4 dagar, julafton, juldagen, annandagen och typ (jabaaa undräää?) :-D. KramP

2009-12-26 @ 15:04:45
Postat av: Amanda

Men Perra då, jag har ju firat med Emma också!

2009-12-26 @ 16:54:44
Postat av: P

glömde det då minnet av att du hållit i snabeldraken denna dag tagit överhand :-D. Denna företeelse är lika unik som att jag gör det så din mamma är för tillfället i någon form av chock efter dagens ovanliga aktivitet från mig. Som ordspråket säger, en olycka kommer sällan ensam! KramP

2009-12-27 @ 16:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0