tidsfördriv

bara för att jag har tråkigt så tänkte jag svara på dom här frågorna från cosmopolitans hemsida, en lista för dom som har tråkigt hahah :]

1 - Hur länge har du bloggat?
Sen maj förra året tror jag? har ingen koll hahah!

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? 
Läste mest kompisars bloggar och tyckte det var skitkul att veta vad dom hade för sig, så jag såg det som en kul grej och tillslut började jag blogga själv!

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Sagas blogg tror jag, hon hade så speciella texter, lite mystiska hahah!

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Vissa skäms man ju lite över med tanke på att man var 14-15 och livet var som en karusell då, så allt skrevs på bloggen. Allt från bråk och personliga grejer till oseriösa och konstiga inlägg. Nu skriver jag bara om vad jag gör om dagarna och hur livet ser ut, men jag släpper inte ut alltför personliga saker. Skriver till en viss gräns :]


5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
dom stora bloggarna oftast, man måste ju hålla lite koll hahah..! fast tycker hellre om att läsa midre bloggar, många som innehåller intresse av musik, tatueringar eller hästar. Sånt är skitkul att läsa! Läser även mina kompisars bloggar, dom flesta ser man ju knappt längre för alla har börjat på gymnasium runtom i sverige..

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
det är nog 50/50 på det där! varken mer av det ena eller det andra.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Kan inte länka, hahah! men skulle väl vara nån som typ håller på med helt annorlunda saker mot vad jag brukar hålla på med, tycker t.ex. det är väldigt roligt att läsa bloggar där det är tjejer som håller på med ishockey för damhockey brukar ju vara rätt underskattat. Skulle gärna hålla på med hockey själv men den tiden att börja med det är nog förbi för längesen, + att jag kan inte stå på ett par skridskor...

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Saga kanske? Hahah, hon slutar mina meningar och har precis samma tankar och funderingar som mig, trots att vi är totalt olika på utsidan. 

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
har hört att dom flesta tycker det är kul å läsa så jag får väl lyssna på experterna, hahah..

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Till en viss gräns tror jag. Som sagt så är säger jag inte mycket om mer personliga saker och jag är inte likadan som jag är på bloggen, är drygare och inte alls så klok som visas texter påstås vara. Många av mina texter kommer från låtar, både andra och mina egna, och så skriver jag mycket om "tomma känslor" vilket är långt ifrån hur jag pratar i verkliga livet. vissa texter blir mer poetiska, och det är ofta bara som jag känner just då. Men jag pratar verkligen inte så hahah!

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
har en fungerande gräns, absolut! Tycker det är viktigt, man vill ju inte att vem som helst ska veta vad som helst.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
När jag är arg eller riktigt besviken på nån, bloggar aldrig om anledning eller ens skriver att jag känner så. Samma sak om jag är ledsen, det blir som att släppa någon man inte känner för nära inpå. Dessutom tolkar vissa det fel och tror att det är dom det handlar om, och då måste man hela tiden bekräfta att det inte alls är så.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Fattar inte riktigt frågan, typ vilken sorts "uppmärksamhet" jag söker genom att blogga? Söker ingen uppmärksamhet, jag bloggar för att det är kul att skriva även om nån läser eller inte, för det skiter jag faktiskt fullständigt i.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Verkligen inte. Krävs mycket mer än några ord som står på en blogg.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nja, har ju sett några irl som har haft bloggar som jag följt under en viss tid. Men har inte direkt träffat och blivit värsta polers med, om ni fattar hahah!

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det beror helt på vad man har att skriva.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Ja. Men det var för ett inlägg jag skrev, men tog bort allt och gjorde en paus med bloggandet. Samlade väl så småningom nya krafter och började igen!

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ohja.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det är väl just det där med att släppa nån för nära inpå, kan bli jävligt stora konsekvenser av det sen.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Kanske, kanske inte. Återstår att se helt enkelt B-)



 / aPersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0