nej jag är inte död

jag har bara haft en fullsmäckad vecka! Har irrat omkring hela tiden, och det slutade med att jag nu sitter här hemma med världens migrän. Mysigt? Inte!

Har gjort väldigt mycket dom senaste dagarna, har umgåtts med folk och bara varit. Var ju även på kör i tisdags, var faktiskt mycket roligare denna gång! Så det är inte lika mycket besvikelse på den fronten. Förresten, det hände en verkligt sjuk sak när jag och Saga tänkte åka buss dit. Jag behöver kanske inte säga hur mycket jag hatar busstiderna, antar att dom flesta håller med mig om det ändå. Vi stod iallafall och väntade på bussfan som aldrig kom, och då ser jag hur bussen från andra håller kommer. Så då tänkte vi att vi skulle hoppa på den bussen och åka runt istället, men det skulle vi aldrig ha gjort..  Bussen åkte sin vanliga sträcka och stannade som vanligt på ip. Dessvärre slutar det med att busschauffören stänger av bussen och går bak till oss och säger något i stil med "nu ska jag inte köra förän om 23 minuter". Och vi fick världens råpanik, kören skulle börja om typ en kvart! Så vi bara "jaha..." och så ringde jag mamma istället och frågade vad hon gjorde. Medans jag pratade började plötsligt busschauffören starta bussen och köra iväg. Och vi satt ju längst bak och antog att "jaa, men va bra! Nu kanske vi är påväg!" men då släcker chauffören ner hela bussen istället och gasar som en idiot. När han dessutom inte svängde in där han skulle, så blev vi lite smått oroliga. Så jag ringde mamma igen och saga gick fram och pratade med chauffören. Hon frågade vart han skulle, och svaret hon fick var "Jag ska till statoil och handla, ska ni med?" Inte för att vi hade så mycket annat val, så vi följde ju med men höll på att skratta ihjäl oss. Sen stannade han på statoil och jag hade bestämt med mamma att morfar skulle hämta oss där, och när vi ska gå av bussen frågar chauffören "ska ni också handla????" Hahaha, verkligen sjukt! Menmen, vi km fram till kören i sista sekunden, så det var ju en himla tur det!

Igår var det stalltjänst som stod på schemat, och det gick snabbt, haha! Men det var bara skönt, förra veckan var det verkligen en dryg stalltjänst.
Nu måste jag plugga, ska nämligen till fjällen nästa vecka och åka slalom! HURRÄY! ;-)


jag för en stund sen, haha tokigt!

Hejdå på er!
/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0