när allt kommer omkring

lång dag, började i skolan och slutade med stallet. möte har det också varit, gick som på räls och fick mycket bra sagt. det kommer bli en finfin aktivitet för barnen på sportlovet.

för övrigt snurrar huvudet av tankar och funderingar. allt om hur framtiden kommer bli, vad som händer sen och om livet ser ljust ut. det jag verkligen vill just nu är att försvinna från borlänge och lämna det mesta och åka till usa. börja om, få en ny chans. här i borlänge har man ett rykte att leva upp till. och gör man inte det snackas det en hel del om det, men även fast man gör det så kommer skit fram. hur ska man då beté sig för att alla ska bli nöjda? ska man vara som alla andra, agera och framstå som samma person som alla andra, strunta i att vara sig själv och tro att man är nåt bättre? jag har ingen aning om hur man ska vara för att passa in. jag är mig själv, har lärt mig med tiden att det är det som funkar bäst för min del. sen om folk accepterar mig som jag är eller om de tycker att jag är totalt bakom flötet är ju en annan sak. men tydligen får man inte vara hur man vill.

Jag har sett mitt liv rasat till botten för att sedan ha byggts upp till toppen igen. jag har varit med om väldigt mycket i mitt 16åriga liv, mer än de flesta i den här åldern borde ha varit med om. men allt som gått fel har jag lärt mig något av.
att bo i den här staden är inte så lätt som många verkar tro. man måste "hänga med rätt människor" för att kunna vara någon, annars är man osynlig. trots osynligheten vet alla vem du är, vilken skola du går på och vem killen/tjejen som du håller på med är. och på samma veva som detta kommer upp så startas rykterna. ett litet snedsteg och hela borlänge vet om det.

förstå att jag är trött på den här hemska staden. jag vill paketera mitt liv i en låda och lägga den långt ner i jorden tills det blir någon ordning på detta. för när saker är lösta och allt kommer omkring kan du ju alltid plocka upp den igen och försöka se ljuset i tunneln.

/ aPersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0