Nattbloggning

Godnatt (?!) alla läsare, haha. Udda sätt att påbörja sin text med..
Har legat och vridit och vänt på mig i sängen ett tag nu och jag med mitt alldeles för korta tålamod (en fågel viskade i örat på mig att det går i släkten, hm undrar varför den säger så....) tröttnade helt på att bara ligga ner och försöka sova när man ändå var pigg som en fisk. Så istället sitter jag här, bloggar lite och låter tankarna fara runt. Tänker och tycker om julafton, att det äntligen snöat lite (jag vet att jag skrivit att jag hatar snö, men kom igen? det är jul om mindre än två veckor, och då lär det ju faktiskt finnas snö, kanske bara jag som vill ha en jul med snö?) och även lite smått på annat som händer och sker.
Kan ju börja litegranna med hur folk förändras och blir andra än sig själva. Det är någonting jag inte gillar, liksom va dig själv, alla andra är redan upptagna. Mycket fyndigt citat, om jag får uttrycka min åsikt. Dessutom ska man ändå dö sin egen död, inte någon annans? Hm, finns mycket tankar som cirkulerar runt detta och man får nog helt enkelt leva med att aldrig få något riktigt svar på det hela. Jag tycker iallafall att det är viktigt att vara sig själv, skit i hur andra beter sig och våga sticka ut. Ingen är helt perfekt, och ingen kommer någonsin bli det heller. Kom på mig själv med att fundera över att jag nog faktiskt aldrig följt andras fotspår och ändrat mig för att jag "skulle vara någon då". Såna argument är bara fåniga, tycker jag. Herregud, sköt dig själv så får andra göra hur dom vill. Och ja, man måste våga vara lite egoistisk, annars kommer man ju ingenstans i denna värld. :-)

En sak jag aldrig fann någon tid att blogga om var om vem som vann Idol 2009. Fast det kan ju ingen ha missat, eller? Haha, här kommer iallafall bild på vinnaren <Erik Grönwall3 och vinnarlåten Higher.





och som personligt tycke så var Erik en värdig vinnare, men Calle var den som utvecklades mest i år! Ingen tvekan om saken.

Nu ska jag försöka få någon slags skönhetssömn, hur nu det ska gå till.

Godnatt! (fint att börja och sluta sitt inlägg med "godnatt"..)

/ A

Kommentarer
Postat av: Ma

Tålamod är vårat mellannamn, din beskrivning av Netti vid pepparkaksbaket förra året är helt underbar!!

Mormor inte långt efter och här hemma är vi alla begåvade med ett enormt TÅLAMOD...eller inte

2009-12-14 @ 01:15:25
Postat av: Amanda

Haha äh, vårat tålamod är det inget fel på?

2009-12-14 @ 19:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0