komplex

det är något som vi alla har. man kan tycka att man är för stor, för liten, för bred, för smal, för ful, för äcklig. man kan vara missnöjd med sin kropp, sin vikt, sitt utseende och hata sig själv. men varför låta allt detta trycka ner en på en sån låg nivå att man vill stänga ute mänskligheten? hur skulle det vara om vi alla såg likadana ut? alla är fina på sitt sätt, hur man än ser ut.

mitt största komplex har alltid varit min vikt. jag har alltid varit underviktig, vilket jag inte trivs alls med. jag har alltid försökt att på bästa sätt komma upp i vikt, men hur jag än gör så stannar jag på samma vikt. men om jag struntar i att äta någon dag, så går jag alltid ner några kilon. och när jag försöker bygga på mig mer så går jag upp ca 3 kilo men stannar där. aldrig någonsin har jag vägt mer än 53 kg, och vikten som jag ligger på normalt är 49-50.
eftersom det inte fungerar att äta mer än vanligt för min del så har jag bestämt mig för att börja träna istället. framförallt ska jag gymma, då jag kommer bygga på musklerna vilket bidrar till att jag går upp i vikt pga det. när jag kombinerar det med att rida och dansa så hoppas jag på ett positivt resultat. jag ska hålla på några månader så får jag se om det blir någon ändring.

även om jag är underviktig och har andra små komplex över mig själv så har jag lärt mig att jag får leva med det. jag vet att det går att göra någonting åt det och det är det jag tänker satsa på. jag vet att jag inte är perfekt, men just nu försöker jag trivas med att vara mig själv och se framåt. någon dag kommer även jag att lyckas, och den dagen tänker jag kämpa för.



/ aPersson.

Kommentarer
Postat av: Anonym

You are amazing just the way you are

2011-02-16 @ 20:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0