Förlåt för dålig uppdatering

Det är dagar som denna man verkligen känner vilket behov man har av ett badkar. Känslan att efter en stressig dag får belöna sin uthållighet med ett varmt skönt bad och en kall dryck. Låta tankarna rinna ut och följa rytm i vattnets takt för att sedan i sakta mak följa med ner i vattenledningarna. Dock har jag inget badkar, men man kan ju få leka med tanken och låtsas.
Som ni kanske förstår har denna dag varit en av dom stressigaste på länge. Först upp tidigt för att sedan få vänta i skolan i 45 minuter tills första lektionen börjar, vidare till att ha NO-provet och sedan ha träning inför Lucia. Konsert med kören på fredag är det tydligen också, jisses vad allt händer på en gång. På onsdag har jag musik läxa, den där dikten med musik som jag skrev om för någon vecka sen. Tydligen har inte klassen haft det än, då ett strömavbrott fick avbryta det. Skrev ju även att jag hade börjat på några, men ingen är tillräckligt bra. I alla saknas någonting, det där lilla extra som jag för tillfället har svårt att få fram. Ofta börjar det bra, men sedan rinner orden ut i sanden och det blir för mycket. Det låter som att dikterna handlar om mig och mitt liv, men i riktiga livet är det helt tvärt emot mitt liv. I dikterna skriver jag om hat, svek och andra sådana saker. Men mitt liv handlar inte alls om hat eller något annat sånt. Mitt liv rullar på, och jag tar dagen som den kommer. Precis som det ska vara. Jag trivs med att bara få vara, och inte ha något bekymmer på hjärtat. Jag har ideér på hur jag ska få livet att bli bättre, hur jag ska prioritera och få saker och ting att funka. Och varje dag händer något nytt. Det är mestadels det som gör att min uppdatering på bloggen varit så dålig. Och jag säger att jag ska skärpa mig, håller det i någon vecka och sen blir jag lat igen. Men sena kvällar och läxor är som en liten vana för min del just nu. Och jag har bestämt mig, skolan i första hand. Sen tid till annat. Hade till och med matteböckerna med till stallet idag, även fast jag inte har någon läxa inom det. Har gjort runt 2 sidor, och imorgon har jag inget planerat, tänker inte planera något heller för den delen, utan då ska jag bara ha läxdag. Då ska jag verkligen ta tag i vissa ämnen och bevisa att jag kan. Mitt mål är vg i alla ämnen -matten ett undantag- innan högstadiet slutar. Och kan jag nå det, då har jag övervunnit mitt självförtroende för skolan och min förmåga att visa alla att jag faktiskt är duktig i skolan, problemet är att jag varit dålig på att visa det. Men nu ska det bli ändring, jag ska plugga och gå framåt.

Fortsätter min så kallade "novell" med att berätta att jag idag blivit vaccinerad mot svininfluensan. Sprutan var inte så farlig som alla säger och tycker, kände inte ens när hon tröck in nålen. Satt och väntade på att hon skulle ta den där jäkla sprutan nån gång, när hon plötsligt säger "vi är klara nu". Och en chockad jag fick lämna rummet med ett plåster på armen. Du ser hur olika folk reagerar på vissa saker. Men jag är inte rädd, jag är modig för min ålder, och tuff nog att stå på mig. Kanske därför jag sällan känner smärta?

Denna stressiga dag ska sluta med god mat och sedan en tv-kväll med mor min och dricka te och äta choklad. Det är en viss tradition vi har när vi är ensamma hemma, eller bara allmänt chokladsugna.

Hejdå på er!

/ A

Kommentarer
Postat av: P

Manding, jag är övertygad om att du kommer att fixa dina betygsmål men ge även matten en chans!!! Din envishet och målmedvetenhet är en styrka, glöm inte det!

2009-11-18 @ 18:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0