Med en känsla ..

.. av poesi, skrivhet och rim så ska mitt blanka papper snart fyllas med ord och tankar. Veckans musikuppgift är att skriva en dikt som ska läsas högt till musik, en uppgift jag tros kommer ha svårt för. Det gäller att hitta en instrumental låt med rätta takten. Inte för snabb, inte för seg. Har redan påbörjat några stycken. Tänker att i första hand kommer dikten, i andra musiken. Har man rätta orden blir det inte svårt att hitta rätta takten.

Kikade ut genom fönstret, såg att det har slutat snöa. För en stund sedan lade sig små vita flingor över Borlänge, i väntan på att i sakta mak kunna få snösortimentet att förvandla vår gråa trista stad till en vit vacker istid. Det känns i maggropen att denna vinter inte kommer bli som alla andra. Denna vinter kommer bli fin, inte alls lika blöt och tråkig som förra året. Och definitivt inte lika länge. Förra årets snöyra beslutade sig för att stanna kvar ett helt halvår. Det kändes som en oändligt lång tid.
Jag är inte mycket för snö egentligen. För mig ska det vara varmt, med en stor sol som kastar sitt ljus över Sverige. Fast vägen dit är lång, det vet jag. Men tills dess får man hålla ut, se vad vintern har att erbjuda. En trip till Plättbacken skulle inte sitta fel, med kaffe. Det skulle med ett rättare ord beskrivas, underbart.

Sjuka lilla jag ska fortsätta denna dag med plugg, plugg och åter plugg. Känns som att det är lika bra, med tanke på att annat knappt kan göras. Ring gärna. Eller släng iväg ett sms. Bara att någon hör av sig får mig på piggare humör.
Nu ska jag se till att få skrivkramp i handen. Musikdikten väntar.

/ A 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0