Godmorgon bloggen!

Idag är jag på bättre humör, vad kan kännas bättre än att bli väckt av en sol som skiner in genom fönstret? Underbart!

Igår såg jag som sagt ett spöke, låter ju trovärdigt, eller hur? Skämtåsido, jag stod och var lika galen som alltid och sjöng och kollade in i spegeln, och precis då ser jag ett slags ljust sken som "går" förbi. Jag blev helt stum och rörde mig inte ur fläcken. Sen kom också den där känslan i magen, jag har ju tydligen ett slags sjätte sinne. Men det var bara en trygghet som kom, så det kändes inte konstigt på något sätt. Var kanske gammelfarmor eller gammelfarfar som var på besök, och dom är ju alltid så varmt välkomna! Det är ju verkligen spännande med spöken och sådant, förstår faktiskt inte folk som inte tror på det. Man kanske måste uppleva en sådan sak för att verkligen förstå? Antagligen.

Idag ska jag vara i stallet ett tag, sen blir det hem och plugga lite hade jag tänkt. Har läst ut en till bok idag, Flickan under gatan. En mycket gripande bok om sanningen hur hemlösa lever under gatorna i våran huvudstad. Svårt att tänka sig att det lever folk under våra fötter, och statistiken för hur många hemlösa det finns i bara Göteborg ligger på runt 671 st! Det är sjukt, och efter man läst boken blir man sittande en stund och funderar. Men riktigt bra var den, rekommenderas till alla.

nu ska jag ut i det kalla fina vädret! Ha det bra!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0